Predmet ponúka vedomosti v dynamicky sa rozvíjajúcej oblasti spracovania a prezentácie velkých vizuálnych dát kultúrneho dedicstva. Absolventky-ti sa oboznámia s bezkontaktným skenovaním (Cruse), pravidlami a metódami efektívnej autorskej práce a najmodernejšími technológiami podla odporúcaní ACM Computing Curriculum. Projekty na popremýšlanie
     WHC        EU  
       SK
       TLK       
 Minerva 10 
HuGMBPenic
Vedomosti sa hodnotia na dvoch písomných testoch (midterm na prednáške v 7. tyzdni, 40 minut=bodov, final po poslednej prednáške, 60). Na absolvovanie predmetu treba nadpolovicu bodov na oboch testoch. Know-how možno využit aj v bakalárkach, zatial 4, ukázatelné na prstoch za pár sekúnd... hviezdy, hudba, dva "rovnaké" obrázky, 3D. 
Podpora poznamok 2023: No. 1-4, 6         No. 5         Web Writing         Tabule VDAK 1-6         VisualDataScience@CU PDF 
Online normy-metodika-vyznam-vyskum: Hora svetla //mid 2023       VisualDataScience, video 90 min 30/3/22        Model vtipu, video 50 min         Zaujimave prezentacie, video 95 min  
       Ritual Europeana pdf        mp4 69 min 
RUZICKY, E. et al. 1995. Pocitacova grafika a spracovanie obrazu. Kap. 1, 15-20. 
 ŽÁRA, J. 2000. VRML-97...       
Mpeg4 fast       MPEG portal      
PREMO       Sedris
CIDOC CRM, CZ fast       CIDOC CRM       
EUROPEANA Data Model       X3D @ Web3D 
 
 
NATALE, M. T. et al. 2012. Handbook on virtual exhibitions and virtual performances. 
CAFFO, R. et al. 2008. Handbook on cultural web user interaction. 
BOHUMELOVÁ, M. et al. 2015. Rituál múzea v digitálnom veku.       CRUSE research:       BERGER-HALADOVÁ, Z. et al. 2023. LRFB?LLa...  
BOHDAL, R. 2020. Zariadenia pre rozšírenú a virtuálnu realitu       
 3D modely       ELIAS, P. et al. 2003. Bakhtinian Understanding to Web Graphics       Gygli_The_Interestingness...      
FERKO, A. et al. Virtualny svet 2012 
  
 
BERNERS-LEE, T. et al. 2001. The Semantic Web. Scientific American, May 2001.       
CityGML       
COLLADA 
FERKO, A. et al. 2011. Schola Ludus, Serious Games and Measurement of Interestingness 
FERKO, A. 2012. Vyznam virtualneho muzea      
RHYNE, M.T. 1999. A Commentary on GeoVRML      
Appraisal theory      
Rhetoric 
PrezentacieVdak2022:       
Welcome 16/2       virtBrat 16/2, 55 min       
Entymeme 23/2       
UX 30/2       
MMobjekt 2/3       
XXX 9/3       
xx 16/3       
Entymeme 23/3       
 
 SarajevoCGMI/Storytelling:     StoryEtc.      
RhetoricsEtc. 
Tréning na postupné tvorivé sebazdokonalenie v jazykoch digitálneho kultúrneho dedicstva. Špecifikujte každý den co najpodrobnejšie jednu Vám co najzaujímavejšiu vec, službu, komunikát, aplikáciu VR/AR/MR (ciel, požiadavky, kontextový diagram, obmedzenia, príklady použitia, aplikácie, cielové skupiny, architektúra, sémantika, metaforika, analógie, finty, triky, nápady...) Neúspech premente (Altshuller 22/40) na rozšírenie svojho kultúrneho kapitálu (nový pojem, iný postup, nebývalá otázka...).